ali

ali

  • ۰
  • ۰

بهترین دانشگاه های جهان در حال حاضر

 

از جمله مزیت‌های برجسته تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، برخورداری از آموزش باکیفیت، تحصیل زیر نظر اساتید برجسته دنیا و کسب مدرک با اعتبار بالای جهانی است. به همین دلیل، این دست از افراد پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در عالی‌ترین موقعیت‌های شغلی در اقصی نقاط دنیا مشغول به کار شوند.

 

معیارهای رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان

 

  •       اعتبار دانشگاه: 40 درصد از 100 درصد
  •       اعتبار افراد شاغل: 10 درصد از 100 درصد
  •       نسبت اساتید به دانشجویان: 20 درصد از 100 درصد
  •       میزان استناد به مقالات هر استاد: 20 درصد از 100 درصد
  •       تعداد اساتید بین المللی: 5 درصد از 100 درصد
  •       تعداد دانشجویان بین المللی: 5 درصد از 100 درصد

 

 

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

 

بهترین دانشگاه جهان در سال 2023 دانشگاه ماساچوست آمریکا است. موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) در سال 1861 در شهر امهرست، ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شده است. موسسه فناوری ماساچوست یک دانشگاه خصوصی است که در ایالات متحده آمریکا واقع شده و توانسته رتبه نخست را در رتبه‌بندی QS کسب کند. در دانشگاه ماساچوست به ازای هر 4 دانشجو، 1 استاد وجود دارد. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است و متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه باید آیلتس بالای 7 یا تافل بالای 100 داشته باشد. در ضمن ارائه نمرات یکی از آزمون‌های ACT و SAT برای پذیرش در دانشگاه ماساچوست الزامی می باشد. متوسط شهریه سالانه برای تحصیل در دانشگاه فناوری ماساچوست مبلغی حدود 55 تا 60 هزار دلار آمریکا است. بیشتر از 11 هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

 

 

دانشگاه کمبریج

 

دانشگاه کمبریج در سال 1209 در شهر کمبریج انگلستان به عنوان یک دانشگاه دولتی تاسیس شد. دانشگاه کمبریج انگلستان دومین دانشگاه برتر جهان است. از آنجا که زبان تدریس در دانشگاه کمبریج، انگلیسی است، برای اخذ پذیرش تحصیلی باید آیلتس بالای 7 یا تافل بالای 100 داشته باشید.

 

دانشگاه آکسفورد

 

سومین دانشگاه برتر جهان در لیست QS دانشگاه آکسفورد انگلستان است. در این دانشگاه بیش از 24 هزار دانشجو وجود دارد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلیس باید در آزمون پذیرش دانشگاه آکسفورد شرکت نموده و حداقل نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون‌های پذیرش در دانشگاه آکسفورد توسط ارزیابی کمبریج (CAAT) اجرا می‌شود. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در دانشگاه آکسفورد، باید ایلتس 7 یا تافل 100 به بالا داشته باشید

 

دانشگاه هاروارد

 

چهارمین دانشگاه برتر جهان، موسسه هاروارد است که یک دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا می باشد که در سال 1636 تشکیل شده. تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا 10 هزار نفر است. برای تحصیل در دانشگاه هاروارد متقاضی باید دارای مدرک دیپلم باشد و در یکی از آزمون‌های SAT یا ACT شرکت کند. همچنین برای اخذ پذیرش در دانشگاه هاروارد، شما باید ایلتس 7 یا تافل 100 به بالا ارائه دهید.

 

 

دانشگاه استنفورد

 

این دانشگاه در سال 1885 توسط لیلاند و جین استنفورد به یاد تنها فرزندشان، لیلاند استنفورد جونیور تاسیس شد. رنکینگ پنجم در بهترین دانشگاه های دنیا به دانشگاه استنفورد آمریکا اختصاص یافته است

 

سخن پایانی

 

توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی براساس یک معیار از پیش تعریف‌شده توسط رنکینگ بندی جهانی تعیین می‌شود و ممکن است اولویت‌های شما در آن‌ لحاظ نشود. برای مثال، شاید شما به تحصیل در کشوری با آب‌وهوای سرد علاقه‌مند نباشید یا بودجه زیادی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های تحصیل نداشته باشید.

 

بیشتر بخوانید 

  • ۰۳/۰۲/۰۱
  • علیرضا رحیمی هادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی